> expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 2 listopada 2011

228 - O nowelizacji Thorgala


Kiedy dwa lata temu, w Staszowie, prowadziłem warsztaty z pisania scenariuszy, zadałem uczestnikom pytanie o ich ulubioną serię komiksową. Największą popularnością cieszył się "Thorgal" stworzony przez Grzegorza Rosińskiego oraz Jeana Van Hamme’a. Już od ponad trzydziestu lat, przygody dzielnego wikinga cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic więc dziwnego, że powstały serie odpryskowe opowiadające o przygodach bohaterów pobocznych. Plotki o planowanej adaptacji filmowej krążą od wielu lat. Tylko kwestią czasu było, aż ktoś zabierze się za nowelizację komiksu. Tą osoba okazała się francuska pisarka Amelie Sarn.

Więcej o książce "Thorgal. Dziecko z gwiazd" przeczytacie tutaj.

1 komentarz:

Nic pisze...

Witam serdecznie. Jako młody chłopak uwielbiałem komiksy o Thorgalu. Jednak z biegiem czasu bardziej wciągneły mnie książki niż komiksy. Nie za bardzo przepadam za fantastyką ale kiedy w ksiegarni zobaczylem Thorgala w wersji książkowej od razu zakupiłem sadząc że przypomnę sobie młode lata. Przeczytałem i faktycznie pewne rysunki stawały mi przed oczami. Ale tak szczerze : fajerwerkow nie było . Czegoś mi brakowało. Bardzo słabo rozwinięta fabuła co przeniosło się na "gruboś" książki która szybko się kończy. Pozdrawiam.